Rzymskokatolicka Parafia 安. Zygmunta w S這mczynie

 

安. Zygmunt

 

 

 

      

S這mczyn 27.04.2007r.

 

Sprawozdanie z katechizacji w Zespole Szk馧 w Brze軼ach

 

Do Zespo逝 Szk馧 w Brze軼ach nale膨 Szko豉 Podstawowa i Gimnazjum. W Szkole podstawowej uczy si w kl. „0" -12 uczni闚 w tym jeden nie ucz瘰zcza na lekcje religii, w kl. I - 20, II - 23 w tym cz窷 przygotowuje si do I Komunii 安i皻ej w naszej Parafii, III - 26, IV - 15, V - 24, VI - 19, 陰cznie w Szkole Podstawowej uczy si 139 dzieci. W klasach „0" - V religi uczy Pani Katechetka Izabele Grabowska, w kl. VI uczy ks. Marcin Klotz. Program realizowany podczas katechezy zosta zatwierdzony przez Kuri Metropolitaln Warszawsk, podr璚zniki u篡wane w Szkole Podstawowej jak i w Gimnazjum zosta造 zarekomendowane przez Wydzia Nauki Kurii.

W Gimnazjum w czterech klasach uczy si 85 uczni闚 w kl. I - 26, II - 18, IIIa - 18, IIIb - 17, wszyscy uczniowie ucz瘰zczaj na katechez. Religi uczy ks. Marcin Klotz.

Uczniowie zar闚no ze Szko造 Podstawowej jak i Gimnazjum ch皻nie ucz瘰zczaj na katechez, niestety ju ca趾iem inna jest sytuacja z udzia貫m systematycznym w niedzielnej eucharystii, czy zaanga穎waniu si w grupy przy parafialne. Chocia w鈔鏚 uczni闚 obu Szk馧 s i ministranci i cz這nkowie Ruchu 安iat這 砰cie. S te uczniowie, kt鏎zy anga簑j si w swoich rodzinnych parafiach, poniewa do tej Szko造 ucz瘰zczaj tak瞠 uczniowie z teren闚 innych parafii. W kl. II gimnazjum rozpoczyna si przygotowanie do Bierzmowania, kt鏎e odbywa si podczas lekcji i na spotkaniach miesi璚znych w ko軼iele.

Uczniowie wraz z nauczycielami bardzo ch皻nie anga簑j si w przygotowanie uroczysto軼i zwi您anych z Rokiem Liturgicznym (Bo瞠 Narodzenie, Wielkanoc) oraz wydarzeniami zwi您anymi z 篡ciem Ko軼io豉 (rocznica 鄉ier Jana Paw豉 II, pielgrzymka Benedykta do Polski). Uczniowie oraz Grono Pedagogiczne podj窸o si adopcji dw鎩ki dzieci afryka雟kich, kt鏎e dzi瘯i naszej pomocy mog ucz瘰zcza do szko造 prowadzonej przez Siostry od Anio堯w.

Wsp馧prac katechet闚 z Dyrekcj i Rad Pedagogiczn mo積a okre郵i jako dobr a nawet bardzo dobr. Zwracaj帷 si pomoc zawsze mo積a liczy, 瞠 j si uzyska.

 

 

Powr鏒